loading...
بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت
یاران یار بازدید : 228 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین وظایف مسلمانان فریضه امر به معروف و نهی از منکر است . در روایات زیادی از پیامبر نقل شده که ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب تسلط اشرار و ستمگران بر مسلمانان می شود و نقل شده که ترک کنندگان امر به معروف و نهی از منکر هر قدر به درگاه خدای متعال دعا و تضرع کنند ،دعایشان مستجاب نخواهد شد.

رمز این مساله این است که امر به معروف و نهی از منکر وسیله بسیار خوبی برای پاکی جامعه و مبارزه با گناهان است و این عمل مهم وحیاتی از طریق خود مردم به عنوان یک وظیفه دینی انجام می شود و اثرات بسیار مثبتی در پاکی جامعه از آلودگی ها و رشد وتعالی مسلمانان دارد.

به همین دلیل قران کریم امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ویژگی های امت اسلامی به شمار می آورد و می فرماید:

- شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده اند(چه این که )  به کار پسندیده فرمان دهند و از کار نا پسند منع می کنند و به خدا ایمان دارید.

 

یاران یار بازدید : 296 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (1)

1- اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران

یکی از مهم ترین عوامل دشمنی استکبار جهانی و درراس آنها آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ، بلکه ریشه اصلی تمامی دشمنی ها ، اسلامی بودن انقلاب و شکل گیری انقلاب برپایه اسلام ناب است. انقلاب اسلامی که بر پایه ی فرهنگ غنی اسلام شکل گرفت فرهنگ غرب و مبانی آن را به چالش کشیده و زیر سوال برد. ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق امریکامی گوید: جهان اسلام در قرن بیست و یکم یکی ازمهم ترین میدان های زور آزمایی سیاست خارجی آمریکاست. هانتینگتون نظریه پرداز مشهور آمریکایی می گوید: تقابل اصلی جوامع آینده بشری برخورد فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی است.

مقام معظم رهبری در این باره فرمودند : امروز دشمنی اردوگاه استکبار با ایران اسلامی به خاطر اسلام است. آنها با اسلام دشمن هستند که بر جمهوری اسلامی فشار وارد می کنند والله که آمریکااز ملت ایران از هیچ چیزشان به قدر مسلمان بودن و پایبند به اسلام ناب محمدی بودن ناراحت نیست .او می خواهد شما از این پایبندی دست بردارید.

یاران یار بازدید : 240 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)

حجاب در لغت به معنای مانع و پرده و پوشش آمده است.حجاب به مهنای پوشش اسلامی بانوان دارای دو بعد ایجابی و سلبی است . بعد ایجابی آن وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشندتا حجاب اسلامی محقق شود.گاهی ممکن است یک بعد باشد ولی دیگری نباشدکه در این صورت نمی توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

اگر به معنای عام هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم حجاب می تواند اقسام متفاوتی داشته باشد. از جمله حجاب ذهنی و فکری و روحی . علاوه بر این در قران از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می کند نام برده شده است  مثل حجاب وپوشش در نگاه که به مردان و زنان در مواجهه بانامحرم توصیه شده است.

حجاب وعفاف درقرآن(مفهوم حجاب)

حجاب در لغت به معنای مانع و پرده و پوشش آمده است.حجاب به مهنای پوشش اسلامی بانوان دارای دو بعد ایجابی و سلبی است . بعد ایجابی آن وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشندتا حجاب اسلامی محقق شود.گاهی ممکن است یک بعد باشد ولی دیگری نباشدکه در این صورت نمی توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

اگر به معنای عام هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم حجاب می تواند اقسام متفاوتی داشته باشد. از جمله حجاب ذهنی و فکری و روحی . علاوه بر این در قران از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می کند نام برده شده است  مثل حجاب وپوشش در نگاه که به مردان و زنان در مواجهه بانامحرم توصیه شده است.

حجاب

یاران یار بازدید : 250 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)

خدایا ای آنکه در برابر آنچه می دهی پاداش نمی خواهی

ای آنکه از بخشش خود پشیمان نمی شوی

ای آنکه پاداش بنده ات را نه هموزن انچه کردبلکه افزون تر می دهی

تو بی اسحقاق ما نعمت می دهی و از روی تفضل گناه را می آمرزی

عذاب تو عین عدالت است وحمکم تو خیر وصلاح ما

اگر عطا کنی آن را به منت نیامیزیو اگر منع کنی از روی ستم نباشد.

به هرکس که سپاست گوید جزا می بخشی حال انکه تو خود سپاس گفتن را به او الهام کرده ای

و به هرکس که تو را ستایش کند پاداش می دهی حال آنکه تو خود به او ستایشگری آموخته ای.

برگناه کسی پرده می افکنی که اگر می خواستی رسوایش می کردی وبه کسی نعمت می دهی که اگر می خواستی او را نعمت نمی دادی و آن دو یکی سزاوار رسواییو دیگری سزاوار منع تو بودولی تو کارهای خود را بر تفضل بنا نهاده ای و قدرتت را در مسیر آمرزش گناه جاری ساخته ای.

یاران یار بازدید : 317 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)

گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فداییان ولایت در سالگرد رحلت امام خمینی ره اقدام به برپایی ایستگاه فرهنگی در ورودی شهر قم –میدان هفتادودوتن – جهت خدمت رسانی به زائران کریمه اهل بیت (س) نمود.

 

در این ایستگاه فرهنگی که شامل واحدهای پذیرایی و فرهنگی می شد خدمات مختلفی به زائران انجام شد.در واحد فرهنگی ، خادمین فرهنگی گروه اقدام به برپایی نمایشگاه عکس با موضوع رحلت امام و قیام خونین پانزده خرداد نمودند که مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفت. همچنین خادمین فرهنگی گروه به توزیع بروشورهایی با موضوع مربوطه بین مردم وزائران همت گماشتند.

در واحد پذیرایی نیز خادمین مربوطه ، با توزیع شربت صلواتی به پذیرایی از زائرین کریمه اهل بیت س پرداختند.

ادامه تصاویر در "ادامه مطلب"

 

یاران یار بازدید : 240 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (1)

روزگار سختیست. بعضی از مردم برای بدست آوردن نان شبشان هم مشکل دارند. گرانی و شیب های تند کمر شکسته ملت را خورد کرده است. رئیس جمهور می گوید خزانه خالیست اما نمیدانیم پول چند میلیاردی تغییر دکوراسیون دفتر ریاست جمهوری از کجا آمده است. یک روز با سبد کالا غرور و عزت ملی را لگدمال می کنند و یک روز با جشن و رقص لزگی کاخ سعدآباد دل مردم را می شکنند.

و هر دم ازین باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد. اینبار جناب سخنگو می گوید : برگزاری جشن و مراسم در سالگرد انتخاب قاطعانه آقای روحانی توسط مردم، یک حق است و در جهت نشاط جامعه لازم است و دستگاه های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

مردم مانده اند جیب خالی خزانه را باور کنند یا ولخرجی های دولت از جیب بیت المال را. اما تنها باوری که مردم آنرا قبول دارند جیب خالی خودشان است و چشمان حسرت زده شان در مقابل سونامی واردات پروشه آقا زاده ها به کشور.

جشن سالگرد پیروزی دکتر روحانی

اما مردم دل رحمی داریم. حاضرند نان شبشان را به سختی بدست بیاورند اما همان نان را با همسایه تقسیم کنند. مردمی که بی تفاوت از کنار دخترک دست فروش کنار خیابان نمی گذرند و محض شاد کردن دلش هم که شده آدامسی می خرند تا لبخند را باهم تقسیم کنند.

رئیس جمهور محبوب ماهم با شادی موافقیم اما اینجا مردم دلشان برای هم می تپد نه برای جشن و پایکوبی. شادی و جشن و نشاط ما زمانیست که تمام ملت باهم شاد باشند.

یاران یار بازدید : 240 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

با سلام خدمت شما بازدید کننده گرامی به علت مشکلات پیش آمده عذر خواهی میکنیم  ، تصاویر وبسایت در سایت آپلود میشد که به صورت اتفاقی این وبسایت فیلتر و حذف شد

که با تلاش های تیم سایبری گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت تمامی عکس های این وبسایت در هاست بهتر و سرعت بیشتری آپلود شد .

یاران یار بازدید : 263 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)

با سلام خدمت شما بازدید کننده گرامی مشکلی که در باز شدن تصاویر به وجود آمده در اسرع وقت برطرف خواهد شد .

یاران یار بازدید : 297 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

آسیب شناسی روند فزاینده استفاده از اینترنت

گسترش روز افزون فضای مجازی و فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در سالهای اخیر، تأثیرهای آن در حیات بشری در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نمایان و روشهای سنتی در تمام ابعاد را به روشهای نوین، تبدیل کرده است.

در سالهای اخیر، با گسترش این فناوریها و در رأس آن نفوذ روزافزون اینترنت، شاهد حذف مرزها هستیم؛ امری که در کنار مزیتهای خود آسیبهایی را هم به دنبال داشته است. اگرچه این فضا و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات امکانات بسیاری را فراهم آورده تا بخش قابل توجهی از فعالیتهای انسانی با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام گیرند،اما همین فناوری اطلاعات با تسهیل زمینه و شیوه ارتکاب جرم و توسعه خسارت مادی و معنوی ناشی از جرم و ایجاد جرایم جدید و پدید آوردن شیوه های مجرمانه نوین، فرصتهای طلایی زیادی را برای مجرمان فراهم کرده است. در این گزارش سعی شده تا با بهره گیری از نظرات کارشناسان و مسؤولان امر به آسیب شناسی این پدیده اجتماعی پرداخته شود.

یاران یار بازدید : 405 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

باسلام خدمت شما همسنگران عزیز

یک قابلیت جدید توسط مدیر وبسایت راه اندازی شد شما دوستان میتوانید با عضویت در خبرنامه وبسایت بسیجیات عاشورائی فدائیان ولایت میتوانید  مطالب جدید را در ایمیل خود داشته باشد از دست ندهید .

"  ثبت نام در سمت راست وبسایت قسمت خبرنامه  "

تعداد صفحات : 15

درباره ما
گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت در سال 1384 به صورت رسمی ثبت و فعالیت خویش را در قالب یک گروه آغاز کرد. اعضای هیئت امنای هیئت این گروه متشکل از 5 نفر به نام های مهدی مدنی ، محمد طالبی ،رضا معارفوند ،حسین دشتی وحاج حسین معارفوند بودند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد وب ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 188
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,327
  • بازدید ماه : 2,934
  • بازدید سال : 20,265
  • بازدید کلی : 271,167
  • کدهای اختصاصی


    ابزار و قالب وبلاگ :: تم ویوز

    یاران یار
    کد لوگوي وبسایت