loading...
بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت
یاران یار بازدید : 960 یکشنبه 13 دی 1394 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آل‌سعود سرانجام با وجود همه مخالفت‌های شدید با اعدام روحانی برجسته شیعی ، شیخ نمر و بی توجه به همه احساسات و عواطفی که مریدان این شیخ شهید و نیز افکار آزاده و سلیم جهان نسبت به وی داشتند؛ دست خود را به خون پاک وی آغشته کرد، جنایتی را رقم زد که نسخه آل‌سعود را زودتر از موعد درهم خواهد پیچید.
 
شیخ شهید که بود
نمر باقر النمر یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است. او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ به طرز وحشیانه‌ای بازداشت شد. در روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ دادگاه جنایی عربستان سعودی نمر النمر را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد. روز یکشنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۱۵، دادگاه عالی عربستان و محمد بن نایف ولیعهد عربستان حکم اعدام سریع و بدون هشدار قبلی شیخ نمر را صادر کردند.

شيخ نمر- بسيحجيان عاشورائي فدائيان ولايت

شیخ باقر از معروف‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه است که در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب‌هایی همچون کتاب «اللمعة الدمشقیة» و کتاب «جامع المدارک» و «مستمسک عروة الوثقی» و «الحلقات» سید محمدباقر صدر پرداخته است. وی مرکز مذهبی «الإمام القائم» را در شهر العوامیه تأسیس کرد که سنگ‌بنای «مرکز اسلامی» در سال ۱۴۲۲ هجری قمری مصادف با ۲۰۱۱ میلادی بود.
 
شیخ نمر النمر که در شرق عربستان زندگی می‌کند در سخنرانی خود در فوریهٔ سال ۲۰۰۹ به مقامات سعودی هشدار داد که اگر شأن و حیثیت ما به ما بازگردانده نشود، من شیعیان را به جدایی از عربستان فرا می‌خوانم. کرامت ما مهم‌تر از تمامیت کشور است.
 
وی در انتقاد از دولت عربستان در یک سخنرانی گفت: اگر یک کشور خارجی (جمهوری اسلامی ایران) مسئول اعتراض‌های شیعیان است، چرا به آن کشور حمله نمی‌کنید؟ چرا به ما بدبخت‌ها حمله می‌کنید؟ اگر منظورتان ایران است، به ایران حمله کنید و ببینید چقدر توانش را دارید؟
سریال بازداشت‌های شیخ نمر از کجا آغاز شد
 
نخستین بازداشت شیخ نمر در مهٔ ۲۰۰۶ میلادی رخ داد. وی در بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی دربارهٔ قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. در اتهام شیخ چنین آمده بود: «وی از حکومت عربستان خواسته است به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.»
 
بازداشت دوم، در ۲۳ اوت ۲۰۰۸ میلادی رخ داد. شیخ نمر آل نمر در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۳ در اثر حملهٔ مسلحانهٔ نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد. در نوامبر ۲۰۱۴، حکم اعدام نمر از جانب دادگاه ویژهٔ جزایی عربستان سعودی اعلام شد و وی، محکوم به مرگ از طریق گردن زدن با شمشیر شد.
اخیرا منابع ديپلماتيک اروپايی در بروکسل اعلام کردند که يک سازمان جاسوسي اروپايی، اطلاعاتی را از درون خانواده سلطنتی عربستان دريافت کرده که حاکی از آن است که محمد بن نايف وليعهد به سلمان، شاه عربستان گفته اکنون که مردم مشغول جنگی هستند که رياض عليه يمن به راه انداخته، فرصت خوبی برای رهايی از دست آيت الله نمر النمر است.
 
تحصيلات مقدماتی و هجرت برای تحصيل علوم دينی
 
تحصيلات مقدماتی خود را در همان شهر العواميه به پايان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 ميلادی، براي آشنايی نزديک‌تر با انقلاب اسلامی ايران و تحصيلات حوزوی ابتدا به ايران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علميه حضرت قائم(عج) حضور پيدا کند که در همان سال توسط آيت‌الله سيد محمدتقی مدرسی در تهران تأسيس شده بود. شيخ نمر پس از 10 سال تحصيل در حوزه علميه حضرت قائم(عج)، عازم سوريه شد و در حوزه علميه حضرت زينب(ع) برای ادامه تحصيلات حوزوی و علوم دينی نام نوشت و در حضور اساتيد اين حوزه به تحصيل پرداخت.
ديدگاه های نمر در قبال آل‌سعود
 
شيخ نمر همواره در خطابه‌‌هايش رژيم سعودی را به اعمال "سياست‌‌های تبعيض‌آميز طايفه‌ای سازمان‌يافته و منظم به‌ويژه در مناطق شرقی عربستان و به‌خصوص در دو منطقه "الاحساء" و "القطيف" متهم می‌کرد که حدود يک قرن است، بر اين مناطق حاکميت دارد.
 
وی همواره و بارها تأکيد داشته که از گفتن کلام حق، بيم و واهمه‌ای ندارد حتی اگر در اين راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شديدترين شکنجه‌ها و آزارها و اذيت ها تا سرحد شهادت قرار گيرد.
 
شيخ نمر توهين به کرامت شهروندان عربستانی به‌ويژه شهروندان شيعی عربستان که از ديد رژيم سعودی شهروندان درجه دو اين کشور به شمار می‌آيند و فاقد هرگونه حق و حقوق شهروندی هستند، رد و تأکيد می‌کند که از کرامت و حقوق شهروندان شيعی عربستانی حمايت خواهد کرد.
 
وی بارها در اين ارتباط تأکيد کرده است که در خط اول رويارويی با ظلم و جور رژيم سعودی قرار می‌گيرد چون اعتقاد دارد بدون مبارزه و تلاش نمی‌توان به حقوق مورد نظر خود دست يافت و عدالت در کشور برقرار نخواهد شد و شهروندان نمی‌توانند آزاد زندگی کنند. شيخ نمر در اين‌باره در سخنان خود با استناد به خطبه جهاد اميرالمؤمنين علی(ع) تأکيد دارد که به عدالت جز از طريق جهاد دست نخواهيم يافت و حق جز با از خود گذشتگی و جهاد و شجاعت به دست نخواهد آمد.
بارها اعلام کرد که مفتی‌های وهابی، ساخته و پرداخته آل‌سعود هستند. به گفته وی، آل سعود به مفتی‌های وهابی پول می‌دهند تا با دامن‌زدن به اختلافات طايفه‌ای و مذهبی و ايجاد اختلاف بين شيعيان و اهل سنت، آنها را به خود مشغول کنند و با ايجاد تفرقه مذهبی و طايفه‌ای و قبيله‌ای به حاکميت خود بر عربستان و غارت و چپاول ثروت‌های آن ادامه دهند.
 
شيخ نمر همچنين از مطبوعات و رسانه‌های سعودی به دليل وابستگی و تبعيت آنها از رژيم سعودی و تبديل‌شدن آنها به بوق تبليغاتی آل‌سعود به‌شدت انتقاد می‌کرد.
 
پیش از این حکم اعدام نمر، توسط عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق سعودی، تا اطلاع ثانوی، به تعویق افتاده بود.
 
 
شیخ نمر: ما از هيچ چيز نمی‌ترسيم
 
وی در قبال سرکوبگری های رژيم سعودی و مخالفت اين رژيم با برگزاری تظاهرات‌ مسالمت‌آميز و تجمع‌های اعتراض‌آميز تأکيد می‌کرد که "همواره به دنبال راه‌های ديگر  برای ادامه اعتراضات خود و احقاق حقوق‌مان خواهيم بود و تظاهرات، يکي از اين راهکارهاست".
 
شيخ نمر النمر در يکي از خطبه‌هايش به خاطر مواضع و ديدگاه‌های تند در قبال رژيم سعودی گفت که "می‌دانم فردا برای بازداشت من به سراغ خواهيد آمد. خوش می‌آييد! اين منطق و راه و روش شماست: "بازداشت" و "شکنجه" و "کشتار"؛ ما از قتل و کشتار نمی‌هراسيم. ما از هيچ چيز نمی‌ترسيم." شیخ شهید در يکی از خطابه‌های خود شاهزاده نايف بن عبدالعزيز را به علت شدت خشونت؛ قساوت و ظلمش عليه مردم عربستان به طور اعم و شيعيان به طور اخص، طاغوت و ستمگری خواند که در قبرش شکنجه خواهد شد؛ آتش او را خواهد سوزاند و کرم‌ها او را خواهند خورد. او در همين خطبه تأکيد کرد که از مرگ نايف خوشحال خواهد شد.
 
به اعتقاد منابع خبری، اجرای حکم اعدام آيت الله نمر خشم گسترده مردمی را در قطيف و الاحساء که بيشتر ساکنان آن شيعه هستند، برمی انگيزد و احتمالا به مناطق ديگر عربستان از جمله مدينه منوره که هزاران شيعه در آن ساکن می باشند، گسترش خواهد يافت و اين خشم مردمی منجر به ظهور تشکل های علنی و مبارز شيعه و اجرای عمليات مسلحانه عليه تاسيسات نفتی در منطقه الشرقيه و همچنين هدف قرار دادن آمريکايی ها در اين منطقه که چراغ سبز اجرای حکم اعدام را به مقامات عربستانی داده اند، خواهد شد.
 
اکنون سؤال همه ناظران بين‌المللی و تحليلگران منطقه‌ای اين است که آيا اجرای حکم اعدام آيت‌الله نمر النمر، می‌تواند جرقه‌ای بر بشکه باروت خشم ملت عربستان از استبداد و ستمگری روزافزون رژيم خونخوار سعودی و پايانی بر تاريخ سياه حاکميت وهابيت بر حجاز و خاستگاه اسلام باشد.
 
برچسب ها شيخ نمر , شرق عربستان ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت در سال 1384 به صورت رسمی ثبت و فعالیت خویش را در قالب یک گروه آغاز کرد. اعضای هیئت امنای هیئت این گروه متشکل از 5 نفر به نام های مهدی مدنی ، محمد طالبی ،رضا معارفوند ،حسین دشتی وحاج حسین معارفوند بودند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد وب ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 183
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 747
  • بازدید سال : 18,078
  • بازدید کلی : 268,980
  • کدهای اختصاصی


    ابزار و قالب وبلاگ :: تم ویوز

    یاران یار
    کد لوگوي وبسایت