عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
پنل پیامک کاملا رایگان favano.ir | 2 | 1353 | moona |
توزیع رایگان کتاب احمــــد به مناسبت دوم مرداد سالروز تولد سردار شهید حاج احمد کاظمی | 0 | 1065 | ali |
یادی از امیر آسمان ها… | 1 | 1191 | ali |
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
پنل پیامک کاملا رایگان favano.ir | 2 | 1353 | moona |
توزیع رایگان کتاب احمــــد به مناسبت دوم مرداد سالروز تولد سردار شهید حاج احمد کاظمی | 0 | 1065 | ali |
یادی از امیر آسمان ها… | 1 | 1191 | ali |
در تاریخ تفکر اسلام و جهان غرب جریاناتی پدیدار شودند که نوع تفسیر آنان از هستی و دین و نیز رفتار آنان ، زمینه به محاق رفتن ایشان را فراهم ساخته است و امروزه تنها عملکرد آنان به صورت غیابی ، موردنقد و بررسی قرار می گیرد.این تجربه تاریخی ، زوال تفکر سلفی وهابی را به دلیل تشابه به ارمغان می آورد و در واقع وهابیت هم اکنون لحظات پایانی عمر خویش را سپری می کند و سقوط قریب الوقوع سلفی گری و انزوایش در جهان اسلام و عرصه بین المللی بسیار سریع تر از آن چیزی است که تصور می شود . به نمونه های زیر بنگرید:
آدم غرب زده چشم به دست و دهان غرب است
جلال آل احمد پیش از انقلاب یکی از سرآمدان جریان روشن فکری در ایران معاصر است . جلال کسی است که از نزدیک رفتارها و گفتار های روشنفکران زمانه خویش را می دید. او خود نیز در همین سلک و لباس اما بازاویه ای بسیار متفاوت با در مقایسه با دیگر چهر های روشنفکری حائز ویژگی های برجسته بود. در این نوشتار بر آنیم به جریان غرب زدگی در ایران بپردازیم و با طرح چند سوال پاسخ آنها را در میان اثر گرانسنگ جلال (غرب زدگی) بیابیم.
غرب به ما یک چیزی که مفید به حال ما باشد نخواهد داد و نداده است . غرب هر چه به این طرف فرستاده آنهایی بوده که برای خودش مقید نبوده است.حالا مضر به حال ما باشدیا نباشد مطرح نیست. من این را مکرر گفته ام و از بس متاثر شده ام این را باز مکرر می کنم که در چند روز پیش از این ، چند وقت پیش از این، در مجله ، در روزنامه، خواندم که دواهایی که در آمریکا قدغن شده است که استعمال بکنند آنجا لکن مجازند که به دنیای ثالث(جهان سوم و کشورهای توسعه نیافته )بفرستند.شما ببینید اینها چه نظری به ما می کنند . مارا مثل یک موجود زنده شاید فرض نمی کنند . والله برای هر موجود زنده انسان حاضر نیست که یک دوایی که مضر است ، انسان بفرستندو به حیوان بدهد. شما ببینید ما با چه موجوداتی مقابل هستیم . با چه موجوداتی کثیفی در آمریکا ما مواجه هستیم.آمریکا وملت را نمی گویم ، دولت را می گویم . دولت های ابرقدرت با ما چه معامله می کنند و ما باز خاضع آنها هستیم. باز برای آنها کار می کنیم . بشکند قلم هایی که برای اینها دارد کار می کندو بشکند زبان ها و ببرد زبان هایی که به نفع اینها دارد صحبت می کند و ملت را می خواهد تباه کند. شما فکر کنید که دوایی که نباید آنجا استعمال شود،بفرستد به دنیای ثالث،بفرستند پیش ما.جهنم، ما هرچه به سرمان آمد از آن دواها مانع ندارد ، آنها پولش را بگیرند ، از اول همین بوده است.چیزهایی که به حال ما مفید باشد به ما ندادند.آقا، تمام گرفتاری شرق از این اجانب است ، از این غرب است،از این آمریکاست.الان تمام گرفتاری ما از آمریکاست. تمام گرفتاری مسلمین از آمریکاست . از این آمریکایی هست که صهیونیسم را آنقدر تقویت کرده است و آنطور دارد تقویت می کند و برادر های ما را فوج فوج دارد می کشند.
رهبری در نظام سیاسی فارابی در پنج سطح: رئیس اول.رئیس ممائل ،رئیس سنت ،روسای سنت ،روسای افاضل مطرح شده است که همه آنها با اتصال به فضیلت دارای قدرتی باشند که مردم را به خوبی به سعادت و به اعمالی که به واسطه آنها می توان به سعادت و خوشبختی رسید ارشاد و رهبری کنند.فارابی در زمینه نقش رهبری در تحصیل سعادت فرد و جامعه می گوید ،پادشاه به حقیقت کسی است که هدف او از پیشه سیاست مداری ، سامان بخشیدن به نظام مدینه آن باشد که خود و دیگر مردمان شهر را به نیکبختی حقیقی برساند و همین نتیجه سیاستمداری و عنایت پیشه شاهی است.بایسته است که سامان بخش آرمانشهر از همه مردمان شهر سعادتمند تر باشد، از آن رو که خود پدیدآورنده سعادت مردم شهر است. فارابی با کسی که غایت تدبیر مدن،دولت و رهبری سیاسی را در رسیده به جاه ،جلال،کرامت ،سلطه و نفوذ،ثروت و لذت و سایر خیرات ظنی و موهوم می پندارند به شدت برخورد می کند.وی در خصوصغایت رهبری در جامعه می گوید:رهبر کسی است که غرض و مقصودش در اعمال حاکمیت و تدبیر مدن، به سعادت رسیدن خود و اهل مدینه باشد.
مهم ترین ویژگی رئیس مدینه فاضله و شرط تحقق ریاست او وقوف به سعادت نهایی و غایی است تا بتواند مدینه را به سوی غایت رهنمون کند و واضح است این امر جز در پرتو اتصال با عقل فعال میسور نیست و چون رئیس مدینه دیگران را به سعادت می رساند خود نیز باید دارای کامل ترین سعادت باشدزیرا فاقد شی نمی تواند معطی شی باشد. فارابی در این زمینه می نویسد : چون رئیس مدینه فاضله وجوب وصول اهل مدینه به سعادت است خودش باید از کامل ترین سعادت برخوردار باشد.بنابراین انسانی باید رئیس باشد مراحل کمال را پیموده، عقل او از مرتبه عقل هیولانی و عقل بالفعل رسته و به مرتبه عقل مستفاد رسیده باشد تا قوه متخیله ی او به گونه ای باشد که بتواند در خواب یا بیداری جزییات امور مرتبطبا سعادت انسان را از عقل فعال دریافت کند و از طریق اجتماع فاضله به سوی عقل فعال رهنمون شود.
1- اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران
یکی از مهم ترین عوامل دشمنی استکبار جهانی و درراس آنها آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ، بلکه ریشه اصلی تمامی دشمنی ها ، اسلامی بودن انقلاب و شکل گیری انقلاب برپایه اسلام ناب است. انقلاب اسلامی که بر پایه ی فرهنگ غنی اسلام شکل گرفت فرهنگ غرب و مبانی آن را به چالش کشیده و زیر سوال برد. ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق امریکامی گوید: جهان اسلام در قرن بیست و یکم یکی ازمهم ترین میدان های زور آزمایی سیاست خارجی آمریکاست. هانتینگتون نظریه پرداز مشهور آمریکایی می گوید: تقابل اصلی جوامع آینده بشری برخورد فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی است.
مقام معظم رهبری در این باره فرمودند : امروز دشمنی اردوگاه استکبار با ایران اسلامی به خاطر اسلام است. آنها با اسلام دشمن هستند که بر جمهوری اسلامی فشار وارد می کنند والله که آمریکااز ملت ایران از هیچ چیزشان به قدر مسلمان بودن و پایبند به اسلام ناب محمدی بودن ناراحت نیست .او می خواهد شما از این پایبندی دست بردارید.
باسلام خدمت شما همسنگران عزیز
یک قابلیت جدید توسط مدیر وبسایت راه اندازی شد شما دوستان میتوانید با عضویت در خبرنامه وبسایت بسیجیات عاشورائی فدائیان ولایت میتوانید مطالب جدید را در ایمیل خود داشته باشد از دست ندهید .
" ثبت نام در سمت راست وبسایت قسمت خبرنامه "
سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند
و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما…
کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟…
زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و
چون همیشه امیدوار وسال نومبارک…
خانم اسکاچ پل که یکی از نظریه پردازان معروف مقایسه ی انقلاب ها در روزگار ما است، در چارچوب مقایسه ای انقلاب های جهان مینویسد:<< شاه ایران یک پادشاه مستبد بود و از دیگر پادشاهان رژیم های فرانسه ، روسیه و چین قبل از وقوع انقلاب در این کشورهای یاد شده بسیار قدرتمندتر بود زیرا او یک ارتش کاملا مدرن و یک پلیس مخفی بی رحم و همه جا حاضر در اختیار داشت.بنابراین براندازی چنین حاکمیتی که حمایت قدرت های استعماری جهان را نیز به همراه داشت کار مشکل و سختی بود. از این رو اهمیت و ارزش انقلابی ایران در مقایسه با سایر انقلاب های بزرگ جهاننظیر فرانسه ، روسیه و چین کاملا آشکار میشود . این عظمت را باید در قدرت رهبری انقلاب (امام خمینی ره) ایدئولوژی انقلاب و مردم مسلمان ایران جستجو کرد..>>
شهر مقدس قم در تاریخ انقلاب همواره به عنوان پایگاه اصلی و سازمان دهنده قیام و مبارزه علیه نظام ستم شاهی به شمار می رفته است. وجود حوزه علمیه و روحانیت متمرکز دراین شهرنیزدراین مهم تاثیر بسزایی داشته است. آغاز مبارزه و شکل گیری آن و نیز رهبری مردم توسط حضرت امام خمینی (ره) در همین شهر صورت پذیرفت. پس از قیام خونین 15 خرداد 42 نام قم به عنوان مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات بر سر زبان ها افتاد و پس از چهارده سال، قیام 19 دی 56 که آن را «جرقه انقلاب»(1) نیز نامیده اند بار دیگر موجب قیامی همگانی و مبارزاتی گسترده شد.
مقام معظم رهبری درباره جایگاه شهر قم در پیروزی انقلاب اسلامی می فرماید: «برای ساختن یک بنا، اول باید پایه های محکم آن را کار گذاشت. هر چه بنا بزرگ تر و سنگین تر و ماندگارتر باشد، پایه های آن محکم تر و قوی تر و شکست ناپذیرتر خواهد بود. اگر ما مبارزه ملت ایران را که به طور عمومی و تعیین کننده، از سال پنجاه و شش آغاز شد به یک بنای رفیع و مستحکم تشبیه کنیم، پایه های قوی و شکست ناپذیر و ماندگارِ این بنای مستحکم، در قم نشانده و کار گذاشته شد. قم یک ذخیره الهی برای اسلام بود.»(2)
تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر ماندگاری حرکت حماسی امت در راهپیمایپی 9 دی، نشان از اهمیت فوقالعاده این حضور آگاهانه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.در آستانه اولین سالروز راهپیمایی حماسی 9 دی 88 مروری داریم بر سخنان رهبر حکیم انقلاب درباه این حرکت خودجوش مردمی.
رهبر فرزانه انقلاب در ديدار مردم قم در سالگرد قيام 19 دى ، ده روز بعد از راهپیمایی تاریخی نه دی با بیان اینکه روزهاى سال، به طور طبيعى و به خودى خود همه مثل همند؛ اين انسانها هستند، اين ارادهها و مجاهدتهاست كه يك روزى را از ميان روزهاى ديگر برميكشد و آن را مشخص ميكند، متمايز ميكند، متفاوت ميكند و مثل يك پرچمى نگه ميدارد تا راهنماى ديگران باشد، اظهار داشتند: روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى ديگر فرقى ندارد؛ اين حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز جان ميدهد، معنا ميدهد، او را تا عرش بالا ميبرد؛ اين مجاهدتهاى ياران حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز، اين خطورت و اهميت را ميبخشد. روز نوزدهم دى هم همين جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همين قبيل است.
ایشان در ادامه تاکید کردند: نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ اين مردمند كه ناگهان با يك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكيل داد؛ يعنى برخاسته ى از بصيرت است، از دشمنشناسى است، از وقتشناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمايز ميكنند.
9 دىِ در تاريخ ماند
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مىبيند. اين كارها كارهائى نيست كه با ارادهى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كردهام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.