loading...
بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت
یاران یار بازدید : 244 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

در تاریخ تفکر اسلام و جهان غرب  جریاناتی پدیدار شودند که نوع تفسیر آنان از هستی و دین و نیز رفتار آنان ، زمینه به محاق رفتن ایشان را فراهم ساخته است و امروزه تنها عملکرد آنان به صورت غیابی ، موردنقد و بررسی قرار می گیرد.این تجربه تاریخی ، زوال تفکر سلفی وهابی را به دلیل تشابه به ارمغان می آورد  و  در واقع وهابیت هم اکنون لحظات پایانی عمر خویش را سپری می کند  و سقوط قریب الوقوع سلفی گری و انزوایش در جهان اسلام  و عرصه بین المللی بسیار سریع تر از آن چیزی است که تصور می شود . به نمونه های زیر بنگرید:

وهابیت ، گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت

یاران یار بازدید : 339 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

آدم غرب زده چشم به دست و دهان غرب است

جلال آل احمد پیش از انقلاب یکی از سرآمدان جریان روشن فکری در ایران معاصر است . جلال کسی است که از نزدیک رفتارها و گفتار های روشنفکران زمانه خویش را می دید. او خود نیز در همین سلک و لباس اما بازاویه ای بسیار متفاوت با در مقایسه با دیگر چهر های روشنفکری حائز ویژگی های برجسته بود. در این نوشتار بر آنیم به جریان غرب زدگی در ایران بپردازیم و با طرح چند سوال پاسخ آنها را در میان اثر گرانسنگ جلال (غرب زدگی) بیابیم.

 

یاران یار بازدید : 251 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

غرب به ما یک چیزی که مفید به حال ما باشد نخواهد داد و نداده است . غرب هر چه به این طرف فرستاده آنهایی بوده که برای خودش مقید نبوده است.حالا مضر به حال ما باشدیا نباشد مطرح نیست. من این را مکرر گفته ام و از بس متاثر شده ام این را باز مکرر می کنم که در چند روز پیش از این ، چند وقت پیش از این، در مجله ، در روزنامه، خواندم که دواهایی که در آمریکا قدغن شده است که استعمال بکنند آنجا لکن مجازند که به دنیای ثالث(جهان سوم و کشورهای توسعه نیافته )بفرستند.شما ببینید اینها چه نظری به ما می کنند . مارا مثل یک موجود زنده شاید فرض نمی کنند . والله برای هر موجود زنده انسان حاضر نیست که یک دوایی که مضر است ، انسان بفرستندو به حیوان بدهد. شما ببینید ما با چه موجوداتی مقابل هستیم . با چه موجوداتی کثیفی در آمریکا ما مواجه هستیم.آمریکا وملت را نمی گویم ، دولت را می گویم . دولت های ابرقدرت با ما چه معامله می کنند و ما باز خاضع آنها هستیم. باز برای آنها کار می کنیم . بشکند قلم هایی که برای اینها دارد کار می کندو بشکند زبان ها و ببرد زبان هایی که به نفع اینها دارد صحبت می کند و ملت را می خواهد تباه کند. شما فکر کنید که دوایی که نباید آنجا استعمال شود،بفرستد به دنیای ثالث،بفرستند پیش ما.جهنم، ما هرچه به سرمان آمد از آن دواها مانع ندارد ، آنها پولش را بگیرند ، از اول همین بوده است.چیزهایی که به حال ما مفید باشد به ما ندادند.آقا، تمام گرفتاری شرق از این اجانب است ، از این غرب است،از این آمریکاست.الان تمام گرفتاری ما از آمریکاست. تمام گرفتاری مسلمین از آمریکاست . از این آمریکایی هست که صهیونیسم را آنقدر تقویت کرده است و آنطور دارد تقویت می کند و برادر های ما را فوج فوج دارد می کشند.

تمام گرفتاری ما از آمریکاست

یاران یار بازدید : 302 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

رهبری در نظام سیاسی فارابی در پنج سطح: رئیس اول.رئیس ممائل ،رئیس سنت ،روسای سنت ،روسای افاضل مطرح شده است که همه آنها با اتصال به فضیلت دارای قدرتی باشند که مردم را به خوبی به سعادت و به اعمالی که به واسطه آنها می توان به سعادت و خوشبختی رسید ارشاد و رهبری کنند.فارابی در زمینه نقش رهبری در تحصیل سعادت فرد و جامعه می گوید ،پادشاه به حقیقت کسی است که هدف او از پیشه سیاست مداری ، سامان بخشیدن به نظام مدینه آن باشد که خود و دیگر مردمان شهر را به نیکبختی حقیقی برساند و همین نتیجه سیاستمداری و عنایت پیشه شاهی است.بایسته است که سامان بخش آرمانشهر از همه مردمان شهر سعادتمند تر باشد، از آن رو که خود پدیدآورنده سعادت مردم شهر است. فارابی با کسی که غایت تدبیر مدن،دولت و رهبری سیاسی را در رسیده به جاه ،جلال،کرامت ،سلطه و نفوذ،ثروت و لذت و سایر خیرات ظنی و موهوم می پندارند به شدت برخورد می کند.وی در خصوصغایت رهبری در جامعه می گوید:رهبر کسی است که غرض و مقصودش در اعمال حاکمیت و تدبیر مدن، به سعادت رسیدن خود و اهل مدینه باشد.

مهم ترین ویژگی رئیس مدینه فاضله و شرط تحقق ریاست او وقوف به سعادت نهایی و غایی است تا بتواند مدینه را به سوی غایت رهنمون کند و واضح است این امر جز در پرتو اتصال با عقل فعال میسور نیست و چون رئیس مدینه دیگران را به سعادت می رساند خود نیز باید دارای کامل ترین سعادت باشدزیرا فاقد شی نمی تواند معطی شی باشد. فارابی در این زمینه می نویسد : چون رئیس مدینه فاضله وجوب وصول اهل مدینه به سعادت است خودش باید از کامل ترین سعادت برخوردار باشد.بنابراین انسانی باید رئیس باشد مراحل کمال را پیموده، عقل او از مرتبه عقل هیولانی و عقل بالفعل رسته و به مرتبه عقل مستفاد رسیده باشد تا قوه متخیله ی او به گونه ای باشد که بتواند در خواب یا بیداری جزییات امور مرتبطبا سعادت انسان را از عقل فعال دریافت کند و از طریق اجتماع فاضله به سوی عقل فعال رهنمون شود.

یاران یار بازدید : 290 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (1)

1- اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران

یکی از مهم ترین عوامل دشمنی استکبار جهانی و درراس آنها آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ، بلکه ریشه اصلی تمامی دشمنی ها ، اسلامی بودن انقلاب و شکل گیری انقلاب برپایه اسلام ناب است. انقلاب اسلامی که بر پایه ی فرهنگ غنی اسلام شکل گرفت فرهنگ غرب و مبانی آن را به چالش کشیده و زیر سوال برد. ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق امریکامی گوید: جهان اسلام در قرن بیست و یکم یکی ازمهم ترین میدان های زور آزمایی سیاست خارجی آمریکاست. هانتینگتون نظریه پرداز مشهور آمریکایی می گوید: تقابل اصلی جوامع آینده بشری برخورد فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی است.

مقام معظم رهبری در این باره فرمودند : امروز دشمنی اردوگاه استکبار با ایران اسلامی به خاطر اسلام است. آنها با اسلام دشمن هستند که بر جمهوری اسلامی فشار وارد می کنند والله که آمریکااز ملت ایران از هیچ چیزشان به قدر مسلمان بودن و پایبند به اسلام ناب محمدی بودن ناراحت نیست .او می خواهد شما از این پایبندی دست بردارید.

یاران یار بازدید : 401 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

باسلام خدمت شما همسنگران عزیز

یک قابلیت جدید توسط مدیر وبسایت راه اندازی شد شما دوستان میتوانید با عضویت در خبرنامه وبسایت بسیجیات عاشورائی فدائیان ولایت میتوانید  مطالب جدید را در ایمیل خود داشته باشد از دست ندهید .

"  ثبت نام در سمت راست وبسایت قسمت خبرنامه  "

یاران یار بازدید : 239 چهارشنبه 28 اسفند 1392 نظرات (3)

سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند

و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما…

کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟…

 

 

زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و

چون همیشه امیدوار وسال نومبارک…

یاران یار بازدید : 282 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (1)

 

آیا دولت بیانات رهبری را سولوحه کارهایش قرار می دهد؟
نمی دانم بیانات رهبری را در دیدار با اعضای خبرگان رهبری شنیده یا مطالعه کرده اید یا نه ؛ اما می خواهم به چند نکته ای که رهبری در این دیدار اشاره کردند رو با کار های صورت گرفته این دولت مقایسه کوچکی کنم و نتیجه گیری را به خود شما بسپارم.
مقام معظم رهبری فرموده اند:

1. بنده نگران مسئله فرهنگ هستم...
اساس، باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد...امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه میكنند،با مسائل فرهنگی نمیشود شوخی و بی ملاحظگی كرد...
همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر میكنند....


2. امروز وظیفه ما،مرزبندی صحیح و صریح بادشمن است....مرزبندی معنایش این نیست كه قطع رابطه كنید....
كسانیكه سعی میكنند مرز را كمرنگ كنند به مردم خدمت نمیكنند. استقلال یك مرز است....

3. برخی تصور نكنند كه اگر ما تسلیم دشمن شویم، مشكلات حل خواهد شد....

حال به مقایسه اظهارات صورت گرفته دولت با بیانات رهبری می پردازیم:

رئیس جمهور اظهار داشتند که "هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم" در ادامه کنسرت زنان برای اولین بار در ایران در دولت یازدهم به همت وزارت ارشاد برگزار شد. (ارجاع به بند یکم)

رئیس جمهور در سخنرانی دیگری اظهار داشتند که : 
برخی تازه انقلابی اند ... (ارجاع به بند یکم خط آخر)

 رییس جمهور فرموده اند که : نباید به‌گونه‌ای صبحت کرد که دیگران احساس خطر کنند (ارجاع به بنددوم)
یاران یار بازدید : 261 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (4)

خانم اسکاچ پل که یکی از نظریه پردازان معروف مقایسه ی انقلاب ها در روزگار ما است، در چارچوب مقایسه ای انقلاب های جهان مینویسد:<< شاه ایران یک پادشاه مستبد بود و از دیگر پادشاهان رژیم های فرانسه ، روسیه و چین قبل از وقوع انقلاب در این کشورهای یاد شده بسیار قدرتمندتر بود زیرا او یک ارتش کاملا مدرن و یک پلیس مخفی بی رحم و همه جا حاضر در اختیار داشت.بنابراین براندازی چنین حاکمیتی که حمایت قدرت های استعماری جهان را نیز به همراه داشت کار مشکل و سختی بود. از این رو اهمیت و ارزش انقلابی ایران در مقایسه با سایر انقلاب های بزرگ جهاننظیر فرانسه ، روسیه و چین کاملا آشکار میشود . این عظمت را باید در قدرت رهبری انقلاب (امام خمینی ره) ایدئولوژی انقلاب و مردم مسلمان ایران جستجو کرد..>>

 

یاران یار بازدید : 351 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

روز نوزدهم دی ماه، یادآور حماسه بزرگ و با شکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد. 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم است؛ همان روزی که در تاریکی استبداد و ستم روزنه ها را به سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به گونه ای شکل داد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام شاهنشاهی در مدت زمان کوتاهی در هم پیچیده شود. این روز بزرگ و به یاد ماندنی را گرامی می داریم و بر شهیدان و ایثار گران این حماسه جاوید درود می فرستیم .

شهر قیام و انقلاب

شهر مقدس قم در تاریخ انقلاب همواره به عنوان پایگاه اصلی و سازمان دهنده قیام و مبارزه علیه نظام ستم شاهی به شمار می رفته است. وجود حوزه علمیه و روحانیت متمرکز دراین شهرنیزدراین مهم تاثیر بسزایی داشته است. آغاز مبارزه و شکل گیری آن و نیز رهبری مردم توسط حضرت امام خمینی (ره) در همین شهر صورت پذیرفت. پس از قیام خونین 15 خرداد 42 نام قم به عنوان مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات بر سر زبان ها افتاد و پس از چهارده سال، قیام 19 دی 56 که آن را «جرقه انقلاب»(1) نیز نامیده اند بار دیگر موجب قیامی همگانی و مبارزاتی گسترده شد.

ذخیره الهی

مقام معظم رهبری درباره جایگاه شهر قم در پیروزی انقلاب اسلامی می فرماید: «برای ساختن یک بنا، اول باید پایه های محکم آن را کار گذاشت. هر چه بنا بزرگ تر و سنگین تر و ماندگارتر باشد، پایه های آن محکم تر و قوی تر و شکست ناپذیرتر خواهد بود. اگر ما مبارزه ملت ایران را که به طور عمومی و تعیین کننده، از سال پنجاه و شش آغاز شد به یک بنای رفیع و مستحکم تشبیه کنیم، پایه های قوی و شکست ناپذیر و ماندگارِ این بنای مستحکم، در قم نشانده و کار گذاشته شد. قم یک ذخیره الهی برای اسلام بود.»(2)

یاران یار بازدید : 250 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر ماندگاری حرکت حماسی امت در راهپیمایپی 9 دی، نشان از اهمیت فوق‌العاده این حضور آگاهانه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.در آستانه اولین سالروز راهپیمایی حماسی 9 دی 88 مروری داریم بر سخنان رهبر حکیم انقلاب درباه این حرکت خودجوش مردمی.

 

http://bachehayeghalam.ir/wp-content/uploads/2013/12/poster-9-dey-20.jpg

 

 


رهبر فرزانه انقلاب در ديدار مردم قم در سالگرد قيام 19 دى ، ده روز بعد از راهپیمایی تاریخی نه دی با بیان اینکه روزهاى سال، به طور طبيعى و به خودى خود همه مثل همند؛ اين انسانها هستند، اين اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست كه يك روزى را از ميان روزهاى ديگر برميكشد و آن را مشخص ميكند، متمايز ميكند، متفاوت ميكند و مثل يك پرچمى نگه ميدارد تا راهنماى ديگران باشد، اظهار داشتند: روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى ديگر فرقى ندارد؛ اين حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز جان ميدهد، معنا ميدهد، او را تا عرش بالا ميبرد؛ اين مجاهدتهاى ياران حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز، اين خطورت و اهميت را ميبخشد. روز نوزدهم دى هم همين جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همين قبيل است.
ایشان در ادامه تاکید کردند: نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ اين مردمند كه ناگهان با يك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكيل داد؛ يعنى برخاسته ى از بصيرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمايز ميكنند.

9 دىِ در تاريخ ماند

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.

درباره ما
گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت در سال 1384 به صورت رسمی ثبت و فعالیت خویش را در قالب یک گروه آغاز کرد. اعضای هیئت امنای هیئت این گروه متشکل از 5 نفر به نام های مهدی مدنی ، محمد طالبی ،رضا معارفوند ،حسین دشتی وحاج حسین معارفوند بودند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد وب ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 183
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 753
  • بازدید سال : 18,084
  • بازدید کلی : 268,986
  • کدهای اختصاصی


    ابزار و قالب وبلاگ :: تم ویوز

    یاران یار
    کد لوگوي وبسایت