loading...
بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت
یاران یار بازدید : 261 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (4)

خانم اسکاچ پل که یکی از نظریه پردازان معروف مقایسه ی انقلاب ها در روزگار ما است، در چارچوب مقایسه ای انقلاب های جهان مینویسد:<< شاه ایران یک پادشاه مستبد بود و از دیگر پادشاهان رژیم های فرانسه ، روسیه و چین قبل از وقوع انقلاب در این کشورهای یاد شده بسیار قدرتمندتر بود زیرا او یک ارتش کاملا مدرن و یک پلیس مخفی بی رحم و همه جا حاضر در اختیار داشت.بنابراین براندازی چنین حاکمیتی که حمایت قدرت های استعماری جهان را نیز به همراه داشت کار مشکل و سختی بود. از این رو اهمیت و ارزش انقلابی ایران در مقایسه با سایر انقلاب های بزرگ جهاننظیر فرانسه ، روسیه و چین کاملا آشکار میشود . این عظمت را باید در قدرت رهبری انقلاب (امام خمینی ره) ایدئولوژی انقلاب و مردم مسلمان ایران جستجو کرد..>>

 

یاران یار بازدید : 329 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)
میثم مطیعی

شهدا شرمنده ایم....شهدا شرمنده ایم ...شهدا شرمنده ایم
تا نفس میزنیم همه..تا دمی که ما زنده ایم...یادمون نره از روی شهدا شرمنده ایم
شهدا شرمنده ایم...شهدا.....
توی قصه عاشقی همیشه بازنده ایم...فراموش نکنیم که از شهدا شرمنده ایم
دلامون شده خالی از غم عاشقی و جنون...توی شهر ما این روزا فراموش شده یادتون...
شهدا شرمنده ایم...شهدا...

وبقیه را به صورت صوتی دانلود نمایید

دانلود در ادامه مطلب

یاران یار بازدید : 237 جمعه 20 دی 1392 نظرات (1)

 

زندگی نامه سردار شهید حاج احمد کاظمی
زندگی نامه سردار شهید حاج احمد کاظمی

سردار سرلشکر پاسدار شهيد احمد کاظمي شهيد احمد کاظمي در سال 1337 در نجف آباد اصفهان ديده به جهان گشود و همچون ساير جوانان، سرگرم تحصيل گرديد. با پيدايش جرقه هاي انقلاب اسلامي دوشادوش ملت به مبارزه عليه رژيم ستم شاهي پرداخت و در بيست و سومين بهار زندگي خود، در اوايل سال 59 به کردستان رفت تا با رزمي بي امان، دشمنان داخلي انقلاب را منکوب نمايد. او دوران جواني خود را با لذت حضور در جبهه هاي نبرد از کردستان گرفته تا جاي جاي جبهه هاي جنوب در صف مقدم مبارزه با متجاوزان بعثي در سِـمت هايي چون: دو سال فرماندهي جبهه فياضيه آبادان، شش سال فرماندهي لشکر 8 نجف، يکسال فرماندهي لشکر 14 امام حسين(ع)، هفت سال فرماندهي قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) و قرارگاه رمضان و پنج سال فرماندهي نيروي هوايي سپاه را به عهده داشت. رزمندگان و ايثارگران بسياري، خاطراتي شيرين و به يادماندني از رشادت ها و شجاعت هاي اين دلاور زمان بياد دارند. حضور مستقيم در خط مقدم جبهه و ارتباط صميمانه با پاسداران و رزمندگان بسيجي تا بدانجا بود که از ناحيه پا، دست، و کمر بارها مجروح گرديد و يک بار نيز انگشتش قطع شد. در طي سالها با استفاده از مجال هايي از عشق به تحصيل بهره جست و کارشناسي خود را در رشته جغرافيا و کارشناسي ارشد را در رشته مديريت دفاعي گذراند و موفق شد دانشجوي دکتري در رشته دفاع ملي گردد. کفايت و شجاعت آن بزرگوار تا بدانجا بود که مقام معظم رهبري 3 مدال فتح بر سينه پر عطش شهادت ايشان نصب نمودند. وي در اواسط سال 84 از سوي فرمانده کل سپاه، به فرماندهي نيروي زميني منصوب شد و توفيق خدمت را در سنگر ديگري يافت. اين فرمانده قهرمان در آخرين ديدار خود با محبوب خويش فرمانده معظم کل قوا، تقاضاي دعا براي شهادت خويش را نمود، زيرا مرغ جانش بيش از اين تحمل ماندن بر اين کره خاکي را نداشت و سرانجام در پروازي دنيوي به پرواز اخروي شتافت. اوج گرفت و به ملکوت اعلي پيوست. روحش شاد و راهش پر رهرو باد. سردار شهيد سرلشكر پاسدار "احمد كاظمي" سردار شهيد سرلشكر پاسدار "احمد كاظمي" در سن ‪ ۱۸‬سالگي ، پس از تحصيلات دوره دبيرستان در صف مبارزين و جبهه‌هاي جنوب لبنان حضور پيدا كرد و مبارزه با استكبار و اشغالگران را آغاز نمود.
یاران یار بازدید : 237 جمعه 20 دی 1392 نظرات (1)
 
 

تشييع پيکر مطهر 4 شهيد گمنام در قم

مراسم تشييع پيکر چهار شهيد گمنام دفاع مقدس پيش از ظهر امروز همزمان با شهادت امام حسن عسگري (ع) در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، همزمان با هشتمين روز ماه ربيع الاول و در سالروز شهادت يازدهمين اختر آسمان امامت و ولايت، شهر مقدس قم امروز ميزان چهار لاله گلگون کفن از دوران حماسه و شور بود و مردم شهيد پرور قم امروز بار ديگر پيکر مطهر چهار شهيد سرافراز دوران دفاع مقدس را بر روي دستان خود تشييع کردند.
مراسم تشييع پيکر شهداي گم‌نام پيش از ظهر امروز از مسجد امام حسن عسگري قم آغاز شد و امت خداجو و مومن قم، با حضور گسترده خود، پيکر اين سربازان وطن را به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشييع کردند.
اين شهدا از استان قم و لشکر 17 علي بن ابيطالب(ع) بوده‌ و 16، 20، 22 و 25 ساله داشته و در عمليات‌هاي خير و والفجر به شهادت رسيده‌اند.
پيکر دو نفر تن شهدا به شهر دستجرد منتقل مي‌شود تا پس از اقامه نماز جمعه، در آنجا به خاک سپرده شوند و دو شهيد ديگر هم قرار است در شهرک مهديه دفن شوند.
با تشييع و خاکسپاري پيکر مطهر اين شهدا، استان قم ميزبان 31 شهيد‌ گمنام خواهد بود.

منبع :http://www.mojnews.com

یاران یار بازدید : 351 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

روز نوزدهم دی ماه، یادآور حماسه بزرگ و با شکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد. 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم است؛ همان روزی که در تاریکی استبداد و ستم روزنه ها را به سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به گونه ای شکل داد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام شاهنشاهی در مدت زمان کوتاهی در هم پیچیده شود. این روز بزرگ و به یاد ماندنی را گرامی می داریم و بر شهیدان و ایثار گران این حماسه جاوید درود می فرستیم .

شهر قیام و انقلاب

شهر مقدس قم در تاریخ انقلاب همواره به عنوان پایگاه اصلی و سازمان دهنده قیام و مبارزه علیه نظام ستم شاهی به شمار می رفته است. وجود حوزه علمیه و روحانیت متمرکز دراین شهرنیزدراین مهم تاثیر بسزایی داشته است. آغاز مبارزه و شکل گیری آن و نیز رهبری مردم توسط حضرت امام خمینی (ره) در همین شهر صورت پذیرفت. پس از قیام خونین 15 خرداد 42 نام قم به عنوان مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات بر سر زبان ها افتاد و پس از چهارده سال، قیام 19 دی 56 که آن را «جرقه انقلاب»(1) نیز نامیده اند بار دیگر موجب قیامی همگانی و مبارزاتی گسترده شد.

ذخیره الهی

مقام معظم رهبری درباره جایگاه شهر قم در پیروزی انقلاب اسلامی می فرماید: «برای ساختن یک بنا، اول باید پایه های محکم آن را کار گذاشت. هر چه بنا بزرگ تر و سنگین تر و ماندگارتر باشد، پایه های آن محکم تر و قوی تر و شکست ناپذیرتر خواهد بود. اگر ما مبارزه ملت ایران را که به طور عمومی و تعیین کننده، از سال پنجاه و شش آغاز شد به یک بنای رفیع و مستحکم تشبیه کنیم، پایه های قوی و شکست ناپذیر و ماندگارِ این بنای مستحکم، در قم نشانده و کار گذاشته شد. قم یک ذخیره الهی برای اسلام بود.»(2)

یاران یار بازدید : 234 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (1)

دینی

شهادت امام رضا (ع),نحوه شهادت امام رضا (ع),زندگینامه امام رضا (ع)

 

شرح شهادت امام رضا (ع) در منابع اسلامي
در روايتي از اباصلت آمده است: «مأمون، امام رضا (ع) را فراخواند و آن حضرت را مجبور كرد از انگور بخورد. آن حضرت به واسطه آن انگور مسموم شد.»
درباره نحوه شهادت امام رضا (ع)، بيشتر عالمان شيعه و همچنين تعداد زيادي از علماي اهل سنت، قائل هستند كه آن حضرت مسموم و شهيد شده است. البته درباره عامل شهادت امام هشتم، اختلاف‌نظرهايي وجود دارد؛ اما قول مشهور اين است كه آن حضرت، توسط «مأمون» خليفه عباسي مسموم و به شهادت رسيد.
برخي از علماي اهل سنت بر اين نظرند كه مأمون، امام رضا (ع) را مسموم نكرده است و براي اين گفته خود دلائلي هم ذكر مي‌كنند. از جمله آن دلائل اين است كه مأمون دختر خود را به همسري امام جواد (ع) درآورد. مأمون به برتري امام رضا (ع) در برابر علما استدلال مي‌كرد. بعد از درگذشت امام رضا (ع) مأمون بسيار ناراحت و غمگين بود و...
در ادامه خواهيم گفت كه به هيچ يك از دلائل در اين رابطه نمي‌توان استناد كرد.

یاران یار بازدید : 236 یکشنبه 08 دی 1392 نظرات (0)

 

به گزارش خیمه گاه باشگاه خبرنگاران،شما کاربران گرامی می توانید شعر خوانی حاج محمود کریمی و حاج میثم مطیعی برای حماسه "نهم دی" را در ادامه دریافت کنید.

 

دانلود در ادامه مطلب
یاران یار بازدید : 250 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر ماندگاری حرکت حماسی امت در راهپیمایپی 9 دی، نشان از اهمیت فوق‌العاده این حضور آگاهانه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.در آستانه اولین سالروز راهپیمایی حماسی 9 دی 88 مروری داریم بر سخنان رهبر حکیم انقلاب درباه این حرکت خودجوش مردمی.

 

http://bachehayeghalam.ir/wp-content/uploads/2013/12/poster-9-dey-20.jpg

 

 


رهبر فرزانه انقلاب در ديدار مردم قم در سالگرد قيام 19 دى ، ده روز بعد از راهپیمایی تاریخی نه دی با بیان اینکه روزهاى سال، به طور طبيعى و به خودى خود همه مثل همند؛ اين انسانها هستند، اين اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست كه يك روزى را از ميان روزهاى ديگر برميكشد و آن را مشخص ميكند، متمايز ميكند، متفاوت ميكند و مثل يك پرچمى نگه ميدارد تا راهنماى ديگران باشد، اظهار داشتند: روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى ديگر فرقى ندارد؛ اين حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز جان ميدهد، معنا ميدهد، او را تا عرش بالا ميبرد؛ اين مجاهدتهاى ياران حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز، اين خطورت و اهميت را ميبخشد. روز نوزدهم دى هم همين جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همين قبيل است.
ایشان در ادامه تاکید کردند: نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ اين مردمند كه ناگهان با يك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكيل داد؛ يعنى برخاسته ى از بصيرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمايز ميكنند.

9 دىِ در تاريخ ماند

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.

یاران یار بازدید : 264 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

رهبر عالیقدر حضرت آیت الله سید على خامنه ‏اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینى خامنه ‏اى، در روز 24 تیرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. ایشان دومین پسر خانواده هستند. زندگى حجت الاسلام حاج سید جواد خامنه ‏اى مانند بیشتر روحانیون و مدرسّان علوم دینى، بسیار ساده بود. همسر و فرزندانش نیز معناى عمیق قناعت و ساده زیستى را از او یاد گرفته بودند و با آن خو داشتند.

حجت الاسلام حاج سید جواد خامنه ای و همسرشان که دختر حجت الاسلام سید هاشم نجف آبادی بود. سعی بلیغی در تربیت فرزند خود داشته و در دوران طفولیت زمینه شناخت و آشنایی او را با معارف اسلامی فراهم ساختند.

تعداد صفحات : 15

درباره ما
گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت در سال 1384 به صورت رسمی ثبت و فعالیت خویش را در قالب یک گروه آغاز کرد. اعضای هیئت امنای هیئت این گروه متشکل از 5 نفر به نام های مهدی مدنی ، محمد طالبی ،رضا معارفوند ،حسین دشتی وحاج حسین معارفوند بودند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد وب ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 183
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 194
  • بازدید ماه : 746
  • بازدید سال : 18,077
  • بازدید کلی : 268,979
  • کدهای اختصاصی


    ابزار و قالب وبلاگ :: تم ویوز

    یاران یار
    کد لوگوي وبسایت