loading...
بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت
یاران یار بازدید : 313 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

*هیچ باغبانی سرزنش نمی شود که چرا دور باغ خود حصار کشیده ای ، هیچکس هم با نام و بهانه آزادیدیوار خانه اش را برنمی دارد. هیچ صاحب گنج و پولی هم گنج و پول خود را بدون حافظ در معرض دید نمی گذارد . هر چیز قیمتی تر باشد درصد قیمتش هم بیشتر می شود، اینها فرمان عقل است و اقتضای تجربه. وقتی راه ورود پشه ها را می بندی ،خود را مصون صاخته ای نه محدود...

*شاید سالیان پیش کسی به ذهنش نمی رسید روزی در خیابان دخترانی را ببیند که آن موقع در عروسی ها هم پیدا نمی شد... اول گفتند چادر حجاب برتر است اما مانتوی گشاد و مقانعه بزرگ هم خوب است ، بین خوب و خوب تر خوب را هم انتخاب کنیم به جایی برنمی خورد. بعد گفتند می شود به جای مقنعه روسری بزرگ یک متری سرکرد. هم تنوع دارد هم حجاب است .به بهانه های سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی (که همه ،امتحان نسل ماست)روسری ها هم آب رفت و تز مانتوی کوتاه و دوچرخه سواری بانوان داده شد.

*و چشم های کم کم عادت کرده ی ما متوجه این آب رفتن نمی شد... تا بالخره شلوار لی تنگ دیگرکه نه، ساق شلواری مد شد.و فردا هم زانمان لا،ساق ها نازک تر و توری تر و کوتاه شده ،بعد هم جاهای دیگر . متاسفانه روز به روز مانتوها کوتاه تر و چسبانتر و مقنعه ها هم جای خود را به تورهای رنگارنگ داد تا شروع قصه ای تلخ را رقم بزنند،دختران و زنان با حیایی که حرف والدین و همسران خود را برای رعایت عفت زمین نمی انداختند ،امروزه به نام مدگرایی ،به روز بودن ، با کلاس شدن ،همه گیر شدن ،مایه شرم پدر و مادر و شوهران خود می شوند. برادران و دایی وعموها هر چند وقت یکبار نهی منکر می کردند ،امروز دیگر تذکر لسانی هم نمی کنند.

*جای تاسف داردکه مشاهده دختران و زنان بی پروا با پوشش زننده و رنگارنگ ،مانتوهای کوتاه و تنگ و دکمه باز و آستین کوتاه ،صورت های بزک کرده ،کفش های پاشنه بلند و بدون جوراب، و هزاران درد بی درمان به امری عادی تبدیل شده است.زن به یک کالا برای نگاه کردن صرف تبدیل شده است تا عطش نگاه های هوس آلود مردان نامحرم را در خیابان ها فرو بنشانند وما با فتخار به او قدم می زنیم غافل از این که چه زلزله ها که بردل نمی اندازیم.برخی افراد مسائل سیاسی را با حجاب مخلوط کرده که این مساله اصلی مملکت نیست، بروید گرانی را مهار کنید ، بله گرانی را هم باید حتما مهار کرد ولی این ها که ربطی به هم ندارد و توجیهی ندارد که یک فقیر بدحجابی کند .البته این امتحانی است که در سختی ها دینمان محک بخورد هر چند مدگرایی نیز خود نوعی خرج تراشی است و به اقتصار خانواده ضربه می زند..

*اما یک سوال، چرا اکثر افرادی که خیلی بدحجبند همه از طبقه مرفه هستند که سختی گرانی و فقر را اصلا حس نکرده اند(انسان بر گناه خویش آگاه است حتی اگر عذر بیاورد)بگذریم، نیاز است در بحث حجاب نگاهی دوباره به توحید داشته باشیم:

بازنگری توحید: پروردگاری بود، شوری به پا کردمخلوقاتی آفرید،برخی بدون تفکر و با استفاده از غریزه ، برخی اشرف مخلوقات شدبا قدرت تعقل و اورا نیازمند هدایت دید که به خاطر قدرت و اختیاری اکه به او داده مانند حیوانات درندگی و شهوترانی نکند ، به دیگران ستم نکند، قتل نکند،زنا نکند...

*پس پیامبرانی را مبعوث داشت که خوب و بد را به اقتضای عقلشان به تدریج به انسان ها بیاموزند. پیامبران یکی پس از دیگری آمدند ، دستورات پیامبران قبل را تکمیل نمودند.پیامبر اسلام آخرین سفیر بود و کامل ترین دستورات را آورد... یکی از دستورات تمام ادیان پرهیز از ظلم بدحجابی و و حفظ حجاب و حیا ونگهداری از چشم چرانی و غیرت ورزی است به عوان مثال:

حجاب در آیین زرتشت: در اوستا کتاب زرتشتیان آمده :(نامی زت واجیم همگی سر وا پوشیم و همگی نماز واکریم بدادار هورمزد)یعنی همگان نامی ز تو برگوئیم و سر خود را بپوشانیم و به درگاه اهورا مزذا نماز کنیم.

حجاب در آئین یهودیت: همه مورخان از حجاب سخت زنان یهودی سخن گفته اند به طوریکه در تلمود آمده ، اگر زنی بهنقض قانون یهود بپردازد مثلا بی آنکه سر را پوشانده باشد به میان مردم برود و یا صدایش آنقدر بلند باشد که چون در خانه اشت در امور زناشویی حرف می زند همسایگانش بشنوند مرد حق دارد بدون پرداخت کتوبا(مهریه) زن را طلاق دهد... در ادامه حجاب در مسیحیت و اسلام نیز خواهد آمد

نکته اول: مباحث عقلی در مقابل مسائل حسی کهنگی ندارد  مثلا اگر عقل پذیرفت ظلم بد است در هزار سال پیش بد بوده و الن نز بد است یا این که کسی می خواهد ازدواج کند اگر از روی عقل و شناخت شخصیت فضائل انسانی زن ازدواج کند 80 سال هم که از این ازدواج بگذرد باز هم آن ازدواج شیرینی خود را دارد مگر این که آن زن و مرد از فضائل انسانی خود دست بردارند، اما اگر بخاطر زیبایی یا ثروت زن بداخلاق یا بی حیاییازدواج صورت بگیرد بعد از مدتی که بخاطر پیری یا حادثه ای ثروت و زیبایی آن زن از بین رفت ، آن مرد تمام ملاک هایی که حاضر به ازدواج با آن زن شده بود را از دست خواهد داد.خود حدس بزنید که آن مرد یا باید عمری با زجر سرکند یا آن زن را طلاق خواهد داد.این مثالی بود که حجاب و پرهیز از ظلم به دیگران در همه اعصار بد و زشت بوده چه در زرتشتیان و چه در یهودیان و چه در مسیحیان و حالا در اسلام . لازم به ذکر است این بی توجهی ها باعث شد که 99درصد مردم از این بی حجابی صدمات جبران ناشدنی را ببینند.

نکته دوم: اینکه می گویند (منع از هرچیز باعث حریص شدن انسان به آن چیز می شود)به این معنا نیست که انسان در همه چیز حریص باید باشد و آن را تجربه کند مثلا ما از خوردن سیانور منع شده ایم .آیا هیچ وقت رغبتی دارم که سیانور بخوریم یا منع شده ایم از درون خانه همسایگانمان با خبر باشیم، آیا حریص می شویم که همه چیز را بدانیم ؟ مسلما خیر. پس اینکه می گویند منع از بی حجابی انسان را حریص می کند کاملا اشتباه و بر خلاف قوانین هستی است.

نکته سوم: اما چرا حساس نباشیم در مورد بی حجابی، آیا هیچوقت وسایل خطرناک را در اختیار کودک قرار می دهیم ؟ مسلما خیر.پس چگونه بی تفاوت باشیم مظاهر شهوت در مقابل نیروی قدرتمند شهوت خودنمایی کند و هیچ اتفاقی هم نیافتد. (بدحجابی و طنازی زنان شهوت را بر می انگیزد (می دانید یعنی چه؟) عقل و منطق و دین و عرف می گوید زنان به خاطر ظرایفی که به آنان داده شده باید خود را بپوشانند و به مردان دستور ترک نگاه حرام داده اند.

نکته چهارم: آزاد گذاشتن این بی بند وباری مثل آن چیزی که در غرب است باعث نمی شود که رغبت انسان به مسائل جنسی کم شود . این چیزی که به بهانه (عقده نشدن برای یک فرد)دامنه بی بند وباری را بازتر می کنند بهانه ای بیش نیست . قرنها زنان همه مذاهب حجاب نسبتا کاملی داشتند و چنین حرصی عقده نشد.این که می گویند حجاب عقده می شود زمانی باطل بودنش ثابت می شود که نگاهی به غرب کنیم .آیا در غرب کوچکترین اشاره ای به حجاب می شود ، آیا از مردان می خواهند که به زنان نگاه نکنند ؟ جواب منفی است.اما اکنون در غرب چه خبر است، آیا این مسائل برای غربیها حل شده و عقده نشده ؟ چگونه است که هنوز به خاطر بخاطر فروش فیلم و مجله از تصاویر عریان زنان استفاده می شود.

*چگونه است که تا سال 2010بازیگر زن معروفی مثل لوپز تنها 31 بازی کرده ولی بازیگر زن دیگر  مثل وایماند که در فیلم های مستهجن بازی می کند در کارنامه خود 214 بازی دارد. می دانید یعنی چه ؟ یعنی  هنوز در غرب بعد از سال ها آزادی جنسی تمایل به دیدن صحنه های جنسی بسیار زیاد است و ساخت فیلم های جنسی نیز همین طور.

***خواهرم غنچه تا غنچه است کسی هوس چیدنش را نمی کند اما وقتی که غنچه با ز شد و حجابش کنار رفت  دست طمع انسان ها او را خواهد چید و چند روزی در جای مناسب قرارش می دهند اما دیری نمی پاید که پژمرده و پرپر می شود و آن را به دور می اندازند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت در سال 1384 به صورت رسمی ثبت و فعالیت خویش را در قالب یک گروه آغاز کرد. اعضای هیئت امنای هیئت این گروه متشکل از 5 نفر به نام های مهدی مدنی ، محمد طالبی ،رضا معارفوند ،حسین دشتی وحاج حسین معارفوند بودند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد وب ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,166
  • بازدید ماه : 2,773
  • بازدید سال : 20,104
  • بازدید کلی : 271,006
  • کدهای اختصاصی


    ابزار و قالب وبلاگ :: تم ویوز

    یاران یار
    کد لوگوي وبسایت