loading...
بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت
یاران یار بازدید : 240 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (1)

*صغری خیل فرهنگ

عظیم لوچی چهارمنی عضو خانواده بلوچی ها بود که در بیست و پنجمین روز از سال 46 به دنیا آمد و محرومیت ابتدایی ترین واژه تلخی بود از همان آغازین روزهای زندگی در کامش نشست. عظیم دوران ابتدایی اش را در روستای نکپح و دوران راهنمایی را در شهرستان نیک شهر که از زادگاهش 45 کیلومتر فاصله داشت با پای پیاده طی می کرد.روح بلند و آرمان گرای او چون نامش بسیار عظیم بود و وارسته. امام حتی سختی راه و طولانی بودن مسیر دلیلی نشد که او دست از فعالیت و جهادش در راه علم آموزی بردارد.آنچه در پی می آید مروری است بر زندگی تا شهادت این شهید والامقام  که در نهایت ایستادگی پای ولایت و اسلام در شهریور ماه 75 به دست عناصر خود فروخته سلفی و وهابیت به شهادت رسید...

زمزمه ای که بی تابش کرده بود

عظیم دانش آموزی با وقار محبوب ،مودب، و کوشا بودکه همواره تلاش می کرد تا در کنار علم آموزی به تکالیف دینی خود بپردازد.از همان دوران کودکی احترام خاصی برای والدینش قائل بود . هیچ کاری را بدون رضایت پدر و مادرش انجام نمی داد .عظیم اهل ورزش بود و علاقه ویژه ای به کوهنوردی و شنا داشت .اگرچه عظیم در مسیری که انقلاب اسلامی برای رسیدن به آرما ن هایش پیمودبه دلیلی سن کمی که داشت نتوانست به طوری شایسته فعالیت کند اما بعدها تمام تلاش خود را صرف آگاهی مردم منطقه نمود .پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی درزندگی عظیم بود تا اورا بیش از پیش در مسیر تحقق آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهد .13سال بیشتر نداشت که زمزمه های حمله عراق به کشور را شنید وتلاش کرد تا راهی برای حضور در جبهه بیابد امام سن کمش و عدم رضایت خانواده در آن روزها فرصت جهاد به او را نداد... اما در طول سال های جنگ همواره فعالیت های زیادی جهت آگاه سازی مردم منطقه دشت باری ،اهوران و خنثی سازی تبلیغات ضد انقلاب انجام داد که از تاثیرات آن می توان به اعزام رزمندگان به مناطق عملیاتی داشت.

عظیم در سنگر جهاد و مقاومت

روحیه بالای خدمتگذاری و عشق و علاقه اش به نظام دلیلی شدتا به صورت پاره وقت جذب جهاد کشاورزی نیک شهر شود . عظیم در سنگر جهاد و مقاومت توانست در رفع محرومیت مردم منطقه و اعتلای پرچم مقدس کشور گام های شایان ذکری بردارد.این بسیجی فعال مدتی بعد برای خدمت بیشتر به مردم راهی چابهار شد.دیری نپایید که به علت خدمات شایسته اش برای سپری نمودن دوران سربازی راهی جهاد سازندگی چابهار شد و سرانجام بعد از پایان مدت خدمتش به عنوان کارمند نمونه و پرتلاش جذب جهاد سازندگی شد.

اخالق پسندیده اش در میان دوستان و همکارانش زبانزد بود .به حق عظیم بلوچی را باید یک افسر جنگ نرم دانست که در سنگر جهاد و خدمت رسانی به محرومین لحظه ای آرام و قرار نداشت . او همواره اظهار می داشت که نباید تصور کنیم که جنگ به پایان رسیده است بلیکه باید تمام عزم خود را در جنگ نرم و جبه هه فرهنگی که دشمن کیان و موجودیت مان را در آن نشانه گرفته جزم نماییم.

مبارزی که خار چشم دشمنان شد

از این رو عظیم بلوچی آگاهانه به محرومیت زدایی در روستاهای نیک شهر و ایرانشهر پرداخت و سعی نمود تا در این راستا با همه ارگان ها از جمله بسیج و جهاد همکاری داشته باشد.عظیم پس از وقفه ای که در تحصیل برایش بوجود آمد موفق شد تا سال 75 با تحصیل در دبیرستان شبانه دیپلم خود را بگیرد.خدمات فی سبیل الله و جهاد در رفع محرومیت عظیم بلوچی، خاری در چشم دشمنانو معاندان نظام شد. اقدامات عظیم برای اشرار ضد انقلاب مزاحمت ایجاد کرده بود که ناچار در صدد برآمدند تا به هرنحوی که شده فعالیت های شهید را متوقف نمایند.

جان ناقابلی که فدای رهبر شد.

گروهگ های سلفی و وهابیت بارها ایشان را به مرگ تهدید کرده تا شاید دست از حمایت نظام و خدمت رسانی به مردم محروم بردارد.امام عظیم بلوچی با عمل خود جواب دندان شکنی به آنها داده و همواره آنانا را در رسیدن به خواسته هایشان ناکام گذاشت.شهید در جواب خواسته هاوتهدیدهای دشمنان گفته بود: من وظیفه ملی خود می دانم که از دستاوردهای نظام و کیان انقلاب اسلامی دفاع کرده و مطیع امر ولایت امام خامنه ای باشم و چه شیرین تر که در این مسیر جان ناقابلم را فدای انقلاب  وولی امر خود سازم. از اقدامات عظیم می توان به آگاه سازی جوانان و نسل سومی ها در شناساندن اهداف شوم ضدانقلاب ، برملا کردن دست وهابیت در نقض و برهم زدن اتحاد بین شیعه و سنی  و اجرای فعالیت هایی که در راستای خشکاندن ریشه اشرار و خودفروشان داخلی نظام اشاره داشت.

شهدی که بر جان نشست

اما تنگ نظران و خود فروختگان معاندنظام که دیگر تاب مجاهدت عظیم بوچی نایب رئیس جهاد چابهار را نداشتند این مجاهد خستگی ناپذیر را در 14شهریور75در حین عزیمت به محل کارش ترورو مردم دشت باری ،اهوران،زرآباد،نکج ،چابهار،نیک شهر را در غم از دست دادن رزمنده جنگ نرم وجهادگر بسیجی عزادار نمودند.مردمی که هیچ گاه ایثار وهمت والای فرزند سیستان و بلوچستان شهید عظیم بلوچی را از یاد نخواهند برد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ولی امر در تاریخ 1393/03/19 و 14:50 دقیقه ارسال شده است

با سلامـــ
به روزم یه سر بزنی خوشحال میشم
منتظر حضور و نظرتون هستم
اگر باتبادل لینک یا لوگوی موافق بودین خبرم کنین
یاعلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
پاسخ : سلام
تشکر


کد امنیتی رفرش
درباره ما
گروه فرهنگی بسیجیان عاشورائی فدائیان ولایت در سال 1384 به صورت رسمی ثبت و فعالیت خویش را در قالب یک گروه آغاز کرد. اعضای هیئت امنای هیئت این گروه متشکل از 5 نفر به نام های مهدی مدنی ، محمد طالبی ،رضا معارفوند ،حسین دشتی وحاج حسین معارفوند بودند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد وب ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 170
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,309
  • بازدید ماه : 2,916
  • بازدید سال : 20,247
  • بازدید کلی : 271,149
  • کدهای اختصاصی


    ابزار و قالب وبلاگ :: تم ویوز

    یاران یار
    کد لوگوي وبسایت